Kernwaarden

Samen
Dé buurtschool van Amsterdam-Oost. Dat is wat we willen zijn. Echt goed onderwijs geven doen we samen met leerlingen, ouders, en partners uit de buurt. We koesteren goede relaties en investeren in openheid en loyaliteit.

Vertrouwen
Echt goed onderwijs gaat uit van vertrouwen. Wij hebben vertrouwen in de leerlingen en hun talenten, en zetten onze talenten als team hiervoor in. Wij hebben vertrouwen in de ouders die allemaal het beste voor hebben met hun kind.

Wij hebben vertrouwen in de toekomst en elkaar. Echt goed onderwijs vraagt immers vandaag wat anders dan morgen. Daarom omarmen wij nieuwe ontwikkelingen, ook als die spannend zijn.

Betrokken
Echt goed onderwijs vraagt een veilige leeromgeving; geborgenheid, plezier, ontspanning. Humor en een positieve houding zijn daarin belangrijk. Daarom werken wij met een deskundig team met passie, zelfvertrouwen en lef en verwachten we van ouders dat zij betrokken zijn bij de ontwikkeling van hun kind op school en deelnemen aan schoolactiviteiten.

Plezier
Leren of werken op de Barbaraschool is ook oog hebben voor plezier en gezelligheid. Als je plezier hebt in de dingen die je doet lijkt het immers makkelijker te gaan. Wij genieten wanneer leerlingen weer een stap, groot of klein, hebben gemaakt. Want lukken; dat is een stukje van geluk. Voor de leerling, voor ons, voor ouders, eigenlijk voor iedereen!