Dé buurtschool in Amsterdam-Oost. Dat is wat wij zijn.

Dit is een school waar wij natuurlijk echt goed onderwijs bieden aan de leerlingen in onze buurt. Daarmee doelen wij op het aanleren van kennis en vaardigheden én het ontwikkelen van sociale vaardigheden. De Barbaraschool is de samenleving in het klein. Vanuit deze mini samenleving leren wij de kinderen deel te nemen in de grote samenleving.

Echt goed onderwijs vraagt vandaag wat anders dan morgen. Daarom omarmen wij nieuwe ontwikkelingen, ook als die spannend zijn.

Echt goed onderwijs vraagt een veilige leeromgeving; geborgenheid, plezier, ontspanning. Humor en een positieve houding zijn daarin belangrijk. Tevens vraagt het rust, structuur en vertrouwen. Daarom werken wij met een deskundig team met passie, zelfvertrouwen en lef.

Wij hebben vertrouwen in de leerlingen en hun talenten en zetten onze talenten hiervoor in.

Echt goed onderwijs geven doen we samen met leerlingen, ouders en partners uit de buurt. We koesteren goede relaties, investeren in openheid en loyaliteit.

Wij zijn ambitieus en willen het best mogelijke voor de leerlingen. Wij genieten wanneer zij weer een stap, groot of klein, hebben gemaakt. Want lukken; dat is een stukje van geluk. Voor de leerling, voor ons, voor ouders, eigenlijk voor iedereen!

Team Barbaraschool