Onze school

De Barbaraschool is een buurtschool in een prachtig gebouw, gelegen aan het Eikenplein in de Oosterparkbuurt.

De meeste kinderen wonen in de Oosterparkbuurt en hebben verschillende culturele- en/of religieuze achtergronden. Deze verschillen vormen mede de basis om respectvol met elkaar om te leren gaan. De kinderen worden positief tegemoet getreden en leren elkaar complimenten  geven.

Het onderwijs is gericht op het aanleren van kennis en vaardigheden én het ontwikkelen van sociale vaardigheden vanuit je eigen identiteit. Wij geven extra aandacht aan muziek, creativiteit, gezondheid. De Barbaraschool is de samenleving in het klein. Vanuit deze mini-samenleving leren wij de kinderen deel te nemen in de grote samenleving.

De Barbaraschool heeft een deskundig team dat werkt met passie, zelfvertrouwen en lef. Wij hebben vertrouwen in de leerlingen en hun talenten en zetten onze eigen talenten hiervoor in.

Wij genieten wanneer onze leerlingen weer een stap, groot of klein, hebben gemaakt. Want lukken; dat is een stukje van geluk. Voor de leerling, voor ons, voor ouders, eigenlijk voor iedereen!

Wilt u meer informatie over de Barbaraschool dan zijn er verschillende opties.
1. Bezoek een van onze open dagen;
2. Ga in gesprek met onze ouders tijdens een ouderinitiatief avond;
3. Volg onze Facebook pagina;
3. Maak een afspraak met onze directeur, Annemieke Raad, voor een kennismakingsgesprek.

Wij ontmoeten u graag op onze school.

Team Barbaraschool